wtorek, 12 czerwca 2012

Jak zrobić kartkę ślubną - odsłona pierwsza

Kartka z przesłaniem: Niech Wam się układa

Potrzebne materiały:

  • sztywna tekturka A5
  • drukarka, program do edycji tekstów, lepszy papier do drukowania
  • stare puzzle
  • lakiery do paznokci w dwóch różnych kolorach
  • dziurkacze ozdobne
  • nożyczki z ozdobnym ostrzem
  • Wstążki
  • Klej magiczny (dostępny w większości dobrych sklepów papierniczych)
  • Inne dodatki typu: "przydasię"
  • Wyobraźnia

Dopasuj wielkość złożonej kartki do koperty

Przytnij frontową krawędź kartki ozdobnymi nożyczkami

Od spodu doklej pasek papieru kontrastującego lub w innym odcieniu do bazowego

 Podklej pasek od wewnętrznej strony kartki do frontowej części


Wydrukuj na całej szerokości strony tekst ozdobny. Np. Love. Wytnij pasek i przyklej.


Wydrukuj wzorek lub skorzystaj z gotowego papieru do scrappingu.

Podziel kartkę mniej więcej w proporcji 3/4 - 1/4

Przyklej dwa wzorki w tych samych odcieniach w proporcji 1/4 do 3/4.

Do odcieni szarości pasują intensywne barwy kontrastujące. W tym przypadku użyłam czerwieni. Może być to także róż, żółty, zielony czy turkusowy.

Pomaluj puzzle lakierem do paznokci. Ze względu na czas potrzebny na wysuszenie- ten punkt przeważnie robię poprzedniego wieczoru.

Przyklejam puzzle do kartki.

Wydrukuj przesłanie kartki - życzenia. Zostaw z obu stron więcej miejsca.
  
Zawiń boki w rulonik. Przyklej na kartkę.

Ozdób kartkę wstążkami i kokardkami.

Wnętrze kartki możesz wzbogacić o serduszka. Przydatna może okazać się kolorowa folia samoprzylepna i ozdobne dziurkacze.

Tak wygląda środek kartki ozdobiony dziurkaczem serduszko.

Tadaa.


Jak Wam się podoba?

7 komentarzy:

  1. świetny pomysł!
    Bylam na ślubie młodego małżeństwa, które jest bliskie mojemu sercu i zrobiłam dla nich tą kartkę :)
    Tylko zamiast (Love) wpisałam (Nadia&Adrian<3)
    Świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam takie tylko inne kolory papieru dałam i też jak tobie wyszło świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukałam weny na kolejną, oryginalną kartkę ślubną i właśnie znalazłam! Bardzo ciekawy pomysł oraz pomocny kursik.
    Pozdrawiam cieplutko i życzę nowych natchnień ;)które z ogromną przyjemnością będę podziwiać.
    P.S. Może kiedyś i ja się zbiorę, by utworzyć jakiegoś bloga i móc pochwalić się swoimi poczynaniami. Póki co uwieczniam swoją ręczną dłubaninkę na fotkach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo mi miło:) A prowadzenie bloga to fajna sprawa, nawet dla samej siebie. Ja to traktuję jako pamiętnik moich poczynań, a i łatwo śledzić swoje postępy:)

      Pozdrawiam serdecznie:)

      Kasia

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. piękna karta, bardzo oryginalna! czy znacie jakąś sprawdzoną stronę gdzie można kupić te wszystkie potrzebne rzeczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się starałam dać coś od siebie a nie kupne kartki.

      Większości z tych rzeczy nie kupowałam a jedynie pogrzebałam w szufladach. Czarna tekturka to okładka- np. od tył bindowania. Wstążki zawsze się jakieś pałętają- ale tu polecam oczywiście każdą pasmanterię. Wstawki z napisami love itd to wydruk z komputera, Puzzle- jakieś z reklamówki ramy pomalowane starym lakierem do paznokci. Papier ozdobny- jedyna rzecz kupiona, prócz kleju magicznego. Polecam sklep http://margus.pl/ Tam można dostać wszystko, czego dusza zapragnie dla większości robótek różnego rodzaju.

      Pozdrawiam ciepło:)

      Kasia

      Usuń

Twoje zdanie motywuje mnie do pracy. Podziel się proszę ; )