czwartek, 19 lutego 2015

Prosty komin dla dziecka DIY

Nie mogłam patrzeć, jak szalejący na dworze syn ciągle wystawia  na mróz swój delikatny karczek.
                                                                                +
Akurat nawinęła mi się promocja kocy z mikrofibry i za niecałe 20 zł nabyłam 170x200 cm tej dzianiny.
=
KOMIN DLA MŁODEGO






Jak uszyć  komin

Potrzebne:



  • dzianina - obwód dzianinowego dekoltu bluzeczki dziacka + zapas  x ok. 19-20 cm
  • nici
  • 2 guziki


Wykorzystałam oryginalne wykończenie koca na 1 krawędź. Dzięki temu trochę mniej sypało mi się farfocli o domu. Resztę brzegów odwinęłam na 2 żeby się nie strzępiło. Asymetrycznie na górze zrobiłam 2 guziki a resztę, aby się ładniej układało na ramieniu zostawiłam otwarte.







Z przemyśleń podczas użytkowania:

  • Ciasny komin dzięki sprawdzeniu przez Wojtka czy przechodzi zapięty przez głowę, stał się luźny...

Teraz dodałabym gumkę na tyle w obszyciu.

Wybór materiału a szerokość komina:

Mikrofibra mocno się strzępi. Dlatego dodałam zapasy 2 cm, aby podwinięcie było dobrze schowane w przeszyciu.

Przy mniej rozciągliwych dzianinach dodaj 1-2 cm więcej niż długość dekoltu i do tego zapas.
Przy bardzo elastycznej dzianinie zmniejsz obwód o 1cm.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twoje zdanie motywuje mnie do pracy. Podziel się proszę ; )