czwartek, 25 kwietnia 2013

kwas foliowy, żelazo i wapń czyli dobry obiadek:)

Przedstawiam kolejny przepis na ciążowe obiadki.


Wystarczy:


  • Makaron- najlepiej pełnoziarnisty- ma dużo magnezu, (ja wybrałam zwykły, bo wystarczą mi pełnoziarniste kanapki)
  • Paczka szpinaku w liściach lub świeże liście
  • ząbek czosnku- ewentualnie cebula
  • gęsta śmietana
  • parmezan
  • garść obranych orzechów włoskich
  • Można dodać także pierś z kurczaczka
  • ciut oliwy lub masła
  • pieprz, sól
Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
Czosnek gnieciemy i wrzucamy na patelnię z odrobina oliwy lub masła. Dodajemy szpinak i podsmażamy wszystko razem. Doprawiamy do smaku- pieprzem, solą.
w międzyczasie trzemy parmezan i siekamy orzechy na ulubioną wielkość.

Do szpinaku dodajemy gęstą śmietanę i trochę parmezanu, żeby się rozpuścił w masie szpinakowej.

Nakładamy na talerzmakaron, polewamy masa szpinakowo-śmietanową i posypujemy parmezanem i orzechami. Na wierzch lubię jeszcze dodać trochę pieprzu.

Smacznego:)

2 komentarze:

  1. Oj, daj już spokój z tym szpinakiem, dobra? Wiesz jak go "uwielbiam" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, wiesz jak ja go uwielbiam:P Nie mogę. To najczęstsze warzywo w mojej diecie, zaraz po marchewce:) I...znaleźliśmy jeszcze nasiona akurat tych dwóch warzywek. Będzie trzeba dosiać do pozostałych. Niezła plantacja się znowu szykuje ;)

      Usuń

Twoje zdanie motywuje mnie do pracy. Podziel się proszę ; )